tiistai 13. marraskuuta 2012

Vanhoja näperryksiä omaksi iloksi

Olen ommellut syksyn aikana vaatteen, jos toisenkin. Oikeastaan perheemme kaikki vaatteet ja muutamia muillekin. Moni teistä on nämä käytössä jo nähnyt, mutta omaksi ilokseni (ja teidän kiusaksi) lisään nämä myös tänne.

Minua on varoiteltu lapsien kyllästyvän samanlaisiin vaatteisiin (tiedätte kyllä, tarkoitan juuri teitä ;). He kärsivät tästä henkisesti ja kantavat minulle myöhemmin kaunaa, mutta minä en ota opikseni, vaan kerrasta toiseen puen heidät samalla tavoin. Isompi on jopa itkenyt, jos erehdyn valitsemaan erilaiset vaatteet....

Tässä muutama (ai vauhdikasko) kuva poikien ketuista. Kettutrikoota sain onneksi Royal-tuotteelta, vaikka säikähdin sen jo loppuneen. Myös ruskeiden housujen velour sekä sinapin värinen joustofrotee resoreineen ovat Royal-tuotteelta. Tuo sinappi on kyllä yksi tämän syksyn lemppareista...

Kaavojen nimiä en muista... Isomman pojan housut on suositut Saimit ja paita muokattu Be out there-hupparista.

"Melko retroo"-kevyttoppikset tein Päivin ihanista tikkikankaista, sinisen Ottobren Jumpsuit-kaavalla ja keltaisen Päiviltä saadun kaavan pohjalta. (Apina-pipo Pienen Hattutehtaan tekemä)

Ja tämä tarinahan meni niin, että minä purin ja purin ja purin ja arvatkaa, mitä sitten tein? No purin tietysti :). Mutta opin kerrasta, kiitos Päivin. Sinisen haalarin ja ratkojan ahkeran käytön jälkeen tein keltaisen haalarin ihan hujauksessa yhdellä istumalla. Tutustuin myös ensimmäistä kertaa heijastinnauhaan, mitä on kaikissa olka- ja hupun saumoissa. Haalarit on kauppakäyttöön yms. automatkoille tarkoitettu ja toimivat siirtymisissä ihan mainiosti. Päiväkodin pihaan niistä ei ole :). 

Kuvaushetken tunnelman voi aistia... Ja äidillä oli kivaa, valokuvaus ennen kaikkea.

Kerrassaan hupaisat asusteet, sanon minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti